Haureu vist que si tots respectem els demés, som tolerants amb ells i ens ajudem mútuament ...
Tindrem un grup que serà ... ben guay!!!!!
Guia didàctica pels professors
Aquesta webquest fa referència a tres valors fonamentals que hi ha d'haver en tot grup classe: el respecte, la tolerància i la companyonia (compañerismo, en castellano) per a què els alumnes gaudeixin de bones relacions interpersonals entre ells, disminuint així la possibilitat de conflictes. Planteja diverses activitats per treballar aquests tres valors al primer i segon cursos de l'ESO dins el crèdit de Tutoria. Es basa en el treball cooperatiu entre els integrants del grup i en l'aprenentatge per descobriment a través de recerca d'informació utilitzant els recursos NTIC.
Objectius. Treballar valors bàsics pel grup: respecte, tolerància i companyonia. Reduir la conflictivitat a l'aula. Reforçar l'autoestima dels alumnes. Fer treball cooperatiu. Manifestar opinions pròpies en grup.
Activitats proposades. Recerca per internet. Confecció d'un mural amb la tècnica del "collage". Realització d'un joc cooperatiu al pati. Manifestació de la pròpia opinió en públic.
Temporització. Sessió 1: recerca per internet. Sessió 2: confecció del collage. Sessió 3: realització del joc al pati (un per grup). Sessió 4: comentaris en gran grup sobre el video Showpeace (un per grup) i exposició dels collages.
Criteris d'avaluació. Els mateixos alumnes realitzaran una autoavaluació dels resultats obtinguts segons el que hagin aconseguit en grup. Vegeu rúbrica en l'apartat d'Avaluació.
Material i recursos. Un PC per cada grup amb impressora. Connexió a internet. Cartolines pels collages. Sala d'informàtica per la sessió 1. Pati o gimnàs per la sessió 3. Aula ordinària per les sessions 2 i 4.
Resultat final. Els collages resultants del treball cooperatiu del grups seran exposats a les parets de la pròpia classe.